Vital dietetyk
Metamorfozy naszych pacjentów
30 maja 2019
dieta wątrobowa
Dieta wątrobowa
1 lipca 2019
Pokaż wszystkie

Jak skutecznie pozbyć się brzucha

vital dietetyk

dietetyk VitalNadmierna ilość kilogramów gromadzących się na brzuchu jest zmorą wielu kobiet i mężczyzn. Jest to problem nie tylko estetyczny ale może też niekorzystnie wpływać na stan zdrowia. Co zrobić żeby skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej na brzuchu? Czy jest to możliwe do osiągnięcia w krótkim okresie czasu? Czy dieta wystarczy by efekt był widoczny od razu?

Jeśli podejmowaliście już próby odchudzania, wiecie że nie jest łatwo pozbyć się zbędnych kilogramów z brzucha. Na efekt wymarzonej sylwetki trzeba poczekać. Nie istnieje dieta, która wpłynęłaby na redukcję kilogramów tylko z jednej części ciała: brzucha, ud czy pośladków. Proces odchudzania dotyczy całego ciała i wymaga zaangażowania w zmianę nawyków żywieniowych oraz wprowadzenia regularnej aktywności fizycznej. Jeśli chcesz uzyskać wymarzoną sylwetkę na lato, zacznij pracę odpowiednio wcześnie. Od czego zacząć? Przeanalizuj poniższe zasady i zastanów się czy wszystkie elementy zdrowej i zbilansowanej diety wprowadziłaś/łeś już do swojego planu. Jeśli nie, zrób to koniecznie. Bez tych zmian efekt płaskiego brzucha będzie niemożliwy do osiągnięcia.

1. Regularność to podstawa

Regularne spożywanie posiłków umożliwia wykorzystanie energii z posiłków na bieżąco, poprawia samopoczucie oraz zapobiega nagłym atakom głodu, które sprzyjają dojadaniu. Zbyt długie przerwy pomiędzy posiłkami prowadzą bezpośrednio do odkładania się tłuszczu, który staje się widoczny na brzuchu.

odchudzanie Vital2. Zachowaj odpowiednie porcje posiłków

Zwracaj uwagę na to aby porcje posiłków na talerzu nie były zbyt duże. Lepiej zjadać więcej posiłków a częściej, niż mało ale w dużej objętości. Określenie wielkości porcji zgodnej z zapotrzebowaniem organizmu jest trudne. Dlatego łatwiej zwrócić się o pomoc do dietetyka, który podpowie ile powinnaś/powinieneś zjadać by dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych i uzyskać efekt redukcji tkanki tłuszczowej.

3. Pij odpowiednią ilość wody

Każdego dnia kontroluj ilość wypijanych płynów. Powinnyśmy spożywać ok. 2 litry płynów w ciągu dnia, a indywidualne zapotrzebowanie można obliczyć mnożąc wartość 30ml wody na każdy kilogram masy ciała. Prawidłowe nawodnienie umożliwia optymalny spadek wagi oraz usuwanie ubocznych produktów przemiany materii. Dodatkowo wspomaga pracę enzymów trawiennych i ułatwia lepsze przyswajanie składników odżywczych przez organizm. Najlepszym płynem jest woda mineralna, można też wypijać herbaty owocowe, ziołowe czy soki 100% rozcieńczone z wodą.

4. Jedz dużo warzyw i owoców

Codziennie pamiętaj o spożywaniu świeżych warzyw i owoców. Najlepiej zjadaj je w postaci surowej – zawierają najwięcej witamin i składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego. Błonnik przyspiesza perystaltykę jelit oraz daje uczucie sytości, dzięki czemu ogranicza dojadanie i ułatwia zrzucenie tkanki tłuszczowej.

5. Unikaj żywności wysokoprzetworzonej

Słodycze, słone przekąski, słodkie soki i napoje gazowane, dania gotowe lub typu instant to żywność zawierająca sporo cukrów prostych, tłuszczów nasyconych oraz konserwantów. Spożywanie takiej żywności nie wzbogaca wartości odżywczej naszej diety, a wręcz przeciwnie, powoduje że produktów zdrowych, w tym warzyw i owoców zjadamy mniej. Dodatkowo wpływa na wzrost wskaźnika wisceralnej tkanki tłuszczowej, a więc tej, którą gromadzimy na brzuchu.

6. Nie decyduj się na diety restrykcyjne czy głodówki

vital odchudzanieTaki sposób na pozbycie się niechcianych kilogramów mimo że powoduje szybką utratę masy ciała, to jednak rozregulowuje metabolizm i jest najkrótszą drogą do pojawienia się efektu
jo-jo i gromadzenia kolejnych kilogramów tłuszczu na brzuchu. Diety restrykcyjne są monotonne i ubogie w składniki odżywcze, prowadzą do niedoborów pokarmowych oraz osłabienia kondycji skóry, włosów i paznokci.

7. Bądź aktywny

Połączenie aktywności fizycznej z odpowiednio zbilansowaną dietą daje najlepsze rezultaty. Aktywność fizyczna powinna być regularna, pojawiać się minimum 3x w tygodniu i trwać nieprzerwanie przez ok. 45 minut. Najlepsze rezultaty przy zgubieniu zbędnych kilogramów daje aktywność aerobowa (cardio). Dodatkowo można wykonywać ćwiczenia na wzmocnienie mięśni brzucha, które ułatwią wyrzeźbienie tej partii ciała.

Najkrótszą drogą na skuteczne pozbycie się tkanki tłuszczowej z brzucha jest wprowadzenie zasad zbilansowanej diety połączonej z regularną aktywnością fizyczną. Dzięki temu nie tylko osiągniemy wymarzoną szczupłą sylwetkę ale też nauczymy się zasad prawidłowego żywienia, które towarzysząc nam na co dzień będą zapobiegały odkładaniu się zbędnych kilogramów we wszystkich partiach ciała. Zmień nawyki żywieniowe! Jeśli nie wiesz od czego zacząć odwiedź nas w Poradni Vital Rzeszów. Dobry dietetyk pomoże Wam i podpowie jak rozpocząć skuteczne odchudzanie!

 

Autor tekstu: mgr Natalia Solecka

dietetyk kliniczny Gabinet Dietetyczny Vital Rzeszów

poradnia dietetyczna rzeszów

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij