Domowe sposoby na przeziębienie
20 listopada 2019
Szybki lunch do pracy
27 listopada 2019
Pokaż wszystkie

Kanapki dla aktywnych fizycznie

dietetyk w rzeszowie

1. Kanapki  NA ZDROWE SERCE – z łososiem

Pracę serca wspomagają kwasy tłuszczowe omega-3, zawarte w łososiu i oliwkach. Kwasy te obniżają poziom trójglicerydów oraz poziom ,,złego cholesterolu’’ LDL, zmniejszając tym samym ryzyko niewydolności serca. Cały proces wspiera witamina C zawarta w papryce i cebuli. Cebula to także źródło związków siarki, które obniżają lepkość krwinek, a więc obniżają ryzyko powstawania zakrzepów.

 

dieta dla aktywnych

 

2. Kanapki NA MOCNE KOŚCI I ZAKWASY – z jajkiem i serem żółtym

Jajko zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne (aminokwasy, których nie wytwarza organizm człowieka). Jest także źródłem lecytyny i choliny, składników które zmniejszają stany zapalne. Z kolei ser żółty to bogactwo wapnia – jeden plasterek zawiera tyle samo wapnia co szklanka mleka. Dodatkowo witamina K obecna w pomidorze redukuje zakwaszenie mięśni.

 

kanapki dla aktywnych

 

3. Kanapki NA SKURCZE – z sardynkami

Sardynki to produkt bogaty w magnez, wapń i potas. Włączając je do diety z jednej strony uzupełniamy elektrolity w organizmie, z drugiej zaś ograniczamy powstawanie skurczów mięśni. Cebula i papryka to bogactwo przeciwutleniaczy i antyoksydantów, a te z kolei zmniejszają stany zapalne w organizmie.

dieta-dla-aktywnych

 

4. Kanapki NA REGENERACJE – z wołowiną

Pieczona wołowina jest idealnym produktem dla biegacza długodystansowego. Podnosi poziom hemoglobiny, odpowiedzialnej za transport tlenu do komórek. Dodatkowo obecność żelaza usprawni cały proces. Pomidor jest źródłem potasu, który wpływa na odpowiednią kurczliwość mięśni szkieletowych. Dodatkowo zawarta witamina C ułatwia wchłanianie żelaza i wspiera produkcję kolagenu.

 

dieta dla aktywnych

 

5. Kanapki NA ODPORNOŚĆ – z twarożkiem

Twaróg to cenny składnik białkowy zawierający dobrze przyswajalne białko – kazeinę. W połączeniu z tartym korzeniem chrzanu to prawdziwa bomba poprawiająca odporność. Chrzan bowiem zawiera składniki bakteriobójcze i przeciwzapalne.

 

dieta-dla-aktywnych-fizycznych

 

6. Kanapki NA UKŁAD NERWOWY – z awokado

Awokado ze względu na zawartość kwasów omega-3, witaminy E i kwasu foliowego to idealny produkt do wspierania układu nerwowego. Jest bardzo dobrym uzupełnieniem przy regeneracji mięśni po dużym wysiłku fizycznym. Dodatkowo składniki zawarte w awokado poprawiają koncentrację, pamięć a także prace naszego mózgu. Jeśli dołączyć kiełki pszenicy (źródło między innymi Mg, Fe, Ca, Zn) to stworzymy idealną kanapkę wzmacniającą neurony naszego ciała.

 

dieta dla osób aktywnych

 

 

Autor tekstu: mgr Dorota Cieśla 

dietetyk kliniczny Gabinet Dietetyczny Vital Rzeszów

poradnia dietetyczna rzeszów

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij