6 zasad, które pomogą Ci zrealizować postanowienia noworoczne dotyczące odchudzania

METAMORFOZY – schudnij pod okiem dietetyka !
12 grudnia 2018
suplementy w ciazy
Suplementacja dla kobiet w ciąży
17 stycznia 2019
Pokaż wszystkie

6 zasad, które pomogą Ci zrealizować postanowienia noworoczne dotyczące odchudzania

POSTANOWIENIA NOWOROCZNE – Jak się odchudzać radzi dobry dietetyk Rzeszów!

Nowy rok zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim coroczne postanowienia i mobilizacja do zmian stylu życia. Początek roku to czas, kiedy siłownie i kluby fitness oraz poradnie dietetyczne pękają w szwach. Niestety większość z osób, które decydują się na zmiany początkiem roku, ma słomiany zapał. Tylko niewielka część potrafi wytrwać w swoim postanowieniu noworocznym ponad miesiąc czasu. Zastanawiasz się jak zaplanować zmiany, aby w tym roku je zrealizować? Zapoznaj się z naszymi 6 zasadami, które pomogą Ci wytrwać w postanowieniach noworocznych związanych z odchudzaniem.

 

 

1. Zastanów się, dlaczego chcesz tej zmiany

Przed podjęciem jakichkolwiek działań, warto zastanowić się, dlaczego chcemy tej zmiany. Wiedzieć do czego się dąży i dlaczego to już połowa sukcesu. Jeżeli odpowiemy sobie konkretnie na pytanie: „dlaczego chcę schudnąć?” będziemy znali swoją motywację i będzie ona zdecydowanie silniejsza. Jedni chcą schudnąć, aby móc założyć swoją ulubioną sukienkę na wesele córki, inni aby poprawić swoje wyniki badań i samopoczucie, jeszcze inni – „bo żona kazała”. Ta ostatnia motywacja jest oczywiście najsłabsza. Jeżeli staram się coś zmienić, bo ktoś inny tego chce, to jestem z góry skazany na porażkę. Najważniejsze jest, aby samemu chcieć zmian i wiedzieć po co – wtedy motywacja jest najsilniejsza – >(odchudzanie Rzeszów osób starszych, dzieci i młodzieży – leczenie otyłości).

 

2. Zrób listę „Za i przeciw”

Przed rozpoczęciem zmian warto też zastanowić się, co mogę zyskać, a co tracę. Bilans korzyści i strat pozwoli na wizualizację naszych planów i świadome podejście do zmian. Łatwiej jest wtedy wytłumaczyć sobie, że z czegoś muszę zrezygnować- to fakt, ale to co mogę osiągnąć jest dla mnie o wiele ważniejsze. Przykładowo, podczas odchudzania tracę: możliwość zajadania słodyczy i fast foodów bez ograniczeń oraz picie butelki ulubionej coca-coli dziennie, ale mogę zyskać 3 rozmiary mniej, lepsze samopoczucie, zmieszczenie się w ulubioną sukienkę/garnitur z młodości oraz zachwyt w oczach żony/ męża. Po takim bilansie możemy ostatecznie podjąć decyzję, czy chcemy tej zmiany na 100% i jesteśmy na nią gotowi.

 

3.  Stwórz plan działania – wyznacz konkretne cele 

Kiedy wiemy już, dlaczego chcemy tej zmiany oraz zrobiliśmy bilans zysków i strat i jesteśmy zdecydowani na zmianę nawyków żywieniowych i zrzucenie zbędnych kilogramów, możemy zaplanować działania. Przede wszystkim musimy wiedzieć jaki efekt chcemy osiągnąć (np.: schudnę 15 kilogramów) oraz za pomocą jakich narzędzi chcemy to zrealizować (np.: zapiszę się na fitness i do dietetyka). Nasze cele muszą być konkretne i realne, (np.: będę chudnąć 3 kg miesięcznie oraz chodzić na fitness 2 razy w tygodniu). Pamiętajmy, aby narzędzia, które planujemy dostosować do swoich możliwości czasowych oraz finansowych. Nie zapisujmy się na siłownię, basen, fitness i do dietetyka jednocześnie jeżeli nie mamy takich możliwości finansowych. Zdecydujmy co jest nam bardziej potrzebne, (np. pomoc przy zmianie odżywiania), a aktywność fizyczną możemy wprowadzić w formie bezpłatnej (np. ćwiczenia w domu, szybkie marsze, bieganie) lub tańszej (zajęcia w domach kultury, 1 karnet na kilka rodzajów zajęć). Podobnie z możliwościami czasowymi- nie planujmy, że będziemy chodzić na siłownię 5 razy w tygodniu, kiedy możemy maksymalnie 2 razy. Dodatkowo, warto pamiętać, że wybierając się na zajęcia sportowe lub do przychodni dietetycznej dobry dietetyk da narzędzie, za pomocą którego możemy schudnąć, ale nikt za nas tego nie zrealizuje. Samo wejście na siłownię i dobry dietetyk nie spowoduje, że zbędne kilogramy znikną. Jest to pierwszy ważny krok do zmian, ale najważniejsza jest wytrwałość. Należy sobie zdawać sprawę z tego, że na zrzucenie 15-20 kilogramów, które gromadziliśmy miesiącami/latami potrzeba czasu.

4. Znajdź osobę towarzyszącą 

Jeżeli samodzielnie jest Ci ciężko się zmotywować, spróbuj znaleźć osobę towarzyszącą, która ma ten sam cel co Ty. Może to być mąż/żona, przyjaciółka, kolega, brat, siostra. Będziecie się motywować razem i wspierać w gorszych chwilach. Wsparcie w bliskich jest bardzo istotne podczas odchudzania. Najlepiej zadbać o zmianę stylu życia razem z najbliższą osobą.

 

5. Zacznij od teraz!

Przestańmy czekać ze zmianami na poniedziałek, nowy miesiąc, Nowy Rok. Takie odwlekanie wskazuje tylko na to, że nie jesteśmy jeszcze gotowi i zmotywowani i wydaje nam się, że od Nowego Roku będziemy. Przeważnie postanowienia noworoczne pojawiają się w naszej głowie, bo zaczyna się Nowy Rok i wypada coś zmienić (np. rzucić palenie, schudnąć, itd.). Ale czy faktycznie chcemy tych zmian? Jeżeli do swojego celu podchodzimy tak: „Zacznę od poniedziałku, a dzisiaj jeszcze się najem i poleżę przed Tv”, a później: „To może od następnego miesiąca, a dzisiaj jeszcze nie”, a na końcu: „Nowy Rok tuż tuż, to zacznę zmiany już od wtedy”- to prawdopodobnie znajdziemy się w grupie osób, która nie zrealizuje swojego postanowienia noworocznego. Jeżeli naprawdę chcesz coś zmienić, zacznij od dzisiaj. Data nie ma tutaj żadnego znaczenia.

6. Realizuj małymi krokami

Odhaczaj co tydzień to co udało Ci się zrealizować i ciesz się z małych zmian, które zbliżają Cię do osiągnięcia celu. Masz do schudnięcia 15 kg, ale po 1 miesiącu zrealizowałeś plan i jest 3 kg mniej na wadze, a w każdym tygodniu byłeś 2 razy na siłowni? Ciesz się z tego i napędzaj swoją motywację. Zdarzył się gorszy tydzień i nie udało się zrealizować planu? Nic straconego. W następnym tygodniu dodaj sobie jeden dodatkowy trening i wróć do realizacji planu żywieniowego. Daj sobie możliwość na potknięcia, które nie wytrącą Cię całkowicie z dążenia do celu. Nie traktuj swoich planów w kategoriach „wszystko, albo nic”. Mało kto jest na tyle zdeterminowany, aby nie mieć żadnego kryzysu. Ważne, żeby małymi krokami dążyć drogą do wyznaczonego celu, nawet jeżeli ta droga jest kręta i długa. Dopóki się nie poddasz, jesteś w grze.

 NIGDY SIĘ NIE PODDAWAJ !

Jeżeli nie chcesz być w grupie osób, które nie wytrwały w swoich postanowieniach
noworocznych, zapoznaj się z 6 zasadami, które pomogą Ci w ich realizacji
i podejmij wyzwanie razem z nami w Poradni Dietetycznej Vital w Rzeszowie.

 

dietetyk rzeszow

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij